Po zrušení osobní dopravy po železniční trase údolím Chemnitztal v úseku od Wechselburgu do Chemnitz-Küchwald v roce 1998 bylo o tři roky později, v roce 2001, založeno sdružení přátel železnice „Eisenbahnfreunde Chemnitztal“ (EFC). Členové sdružení si vzali za úkol zrekonstruovat nádražní budovu Markersdorf-Taura v souladu s požadavky na památkovou péči a mimo toho nabízejí na části trasy jízdy muzejními vlaky. Podél trasy se nachází i bohaté průmyslově-kulturní dědictví. Na dnech otevřených dveří a vlakových jízd se můžete podívat na nově zrekonstruované kousky.
Dieselové lokomotivy
Baureihe V15 / V22B Weiterentwicklung Werksbezeichnung / ab 1970 BR 101
Bauart B-dm
Rangierlokomotive, 1958–1976, VEB Lokomotivbau „Karl Marx“ Babelsberg, ca. 210 PS
Hersteller VEB Lokomotivbau "Karl Marx" Babelsberg
261 420-5 1964
Speciální vozidla
Geräteträger GT 124, VEB Traktorenwerk Schönebeck, 1964- , ca. 60 PS
Hersteller VEB Traktorenwerk Schönebeck
Zweiwege-Traktor Geräteträger GT 124 "Paul"
Rottenkraftwagen
Baureihe SKL 24
Schwerkleinwagen, 1962–1978, RAW Schöneweide/VEB GB Brandenburg, ca. 41 PS/30 kW,
Beiwagen, VEB Gleisbaubetrieb Naumburg (Saale)
Hersteller RAW Berlin-Schöneweide
Schwerkleinwagen SKL 24 "Schöneweide" - Zug 1
Schwerkleinwagen SKL 24 "Schöneweide" - Zug 2
SKL Beiwagen
Kolo Draisines
von Vereinsmechaniker Steffen Hedrich entwickelt und konstruiert