Suche Partner




Suche Regionen

Kontakty

Förderverein Wisentatalbahn e.V.
Schönberger Str. 12 B
07919 Mühltroff
Mobil: +49-1721908236


e-mail

akce

more events


Sonderfahrt von Gera zur Kulmbacher Bierwoche

02.08.2025


Fest zum „Tag der Schiene“ in Gera

20.09.2025

Popis

Mühltroff / Gera

Nostalgické cestování ...

Od prosince 2011 do března 2024 nabízel Spolek na podporu železnice v údolí Wisenty výletní vlaky mezi Schönbergem v západním Sasku a Schleizem ve východním Durynsku.
Téměř 15 km dlouhá trať údolím Wisenty je od poloviny března 2024 uzavřena. Sdružení usiluje o znovuotevření trati, kterou kdysi provozovala společnost Královské saské státní dráhy.

Vozidla spolku jsou v současné době umístěna v železničních světech Gera, odkud jsou organizovány speciální výlety. Je možné si také pronajmout vlak, který kombinuje nostalgickou atmosféru s moderním komfortem a vytváří tak nevšední zážitek z cestování. Vlak se skládá ze dvou železničních vozů a hnacího přívěsu a může přepravit přibližně 110 cestujících.
 

Železniční trať

Železniční trať Wisentatal
Odbočka Schönberg (Vogtl) - Schleiz spojuje Sasko a Durynsko od roku 1887. Pravidelná osobní doprava byla provozována až do roku 2006.

Ve spolupráci rozvojového sdružení Wisentatalbahn a železniční společnosti byla celá trať v prosinci 2012 znovu otevřena jako veřejná železnice. Poté se historické motorové vozy proháněly krásným údolím Wisenty téměř dvanáct let až do roku 2024.

Dnes vede po bývalé malé železniční trati do Saalburgu cyklostezka Oberland k přehradě Bleiloch a autobusová doprava Oberland ve Schleizu západ nabízí přípoje k vlakům údolní dráhy Wisenta pro cestující na hrad Burgk a do Saalburgu u Durynského moře.

Sdružení usiluje o obnovení provozu na trati Schönberg - Schleiz.

Železniční vozidla

Vozidla rozvojového sdružení Wisentatalbahn

Vůz řady 798


Továrna na vagony v Uerdingenu u Krefeldu vyráběla v 50. a 60. letech 20. století pro Německé spolkové dráhy velké série dvoumotorových kolejových autobusů. Kolejové autobusy, známé také jako „uerdingenské kolejové autobusy“, umožnily rozsáhlou racionalizaci železniční dopravy ve venkovských oblastech a přispěly k zachování mnoha vleček. Teprve v roce 2000 skončilo jejich pravidelné používání společností Deutsche Bahn.

Motorový vůz 798 813, výrobce MAN, vyroben v roce 1962, do roku 1984 používán Deutsche Bundesbahn jako motorový vůz 798 813, poté přestavěn a modernizován jako průmyslový motorový vůz. Od roku 2014 je k dispozici rozvojovému sdružení Wisentatalbahn. Nabízí přibližně 30 míst k sezení, z nichž některá jsou uspořádána u malých stolků.

Motorový vůz 798 592, výrobce Waggon- und Maschinenbau GmbH Donauwörth, vyroben v roce 1956, Deutsche Bundesbahn VT 798 592, používán v letech 1993 až 1996 jako VT 204 na Dürener Kreisbahn, na DRE jako VT 798 01 na Dübener Heide a mezi Dessau a Wörlitz do roku 2011. Od roku 2016 je k dispozici rozvojovému sdružení Wisentatalbahn. Má 54 míst k sezení pro cestující.


Řídicí vůz řady 998 633, výrobce Gebrüder Credé v Kasselu-Niederzwehren, vyroben v roce 1957, Deutsche Bundesbahn jako VS 798 633 do roku 1991, Dürener Kreisbahn jako VS 251 od roku 1993 do roku 1996, DRE jako číslo VS 998 01, Vůz s kabinou strojvedoucího nemá motory a slouží k řízení motorových vozů ve stejné vlakové soupravě. K oddílu pro cestující s 34 místy k sezení přiléhá velký víceúčelový oddíl pro přepravu jízdních kol a zavazadel.
Od roku 2016 je k dispozici rozvojovému spolku Wisentatalbahn.

Provozní dny:

Ve vybraných termínech jsou nabízeny speciální jízdy železničními vozy společnosti Wisental Valley Railway.