Veletržní město má bohaté železniční dědictví – nejen že do Lipska vedla od roku 1839 první dálková železnice v Německu, v roce 1915 zde bylo uvedeno do provozu také největší hlavové nádraží v Evropě. Od roku 1989 pracují přátelé sdružení Eisenbahnmuseum Bayrischer Bahnhof zu Leipzig (Železniční muzeum Bavorského nádraží v Lipsku) na záchraně mnohostranných svědků železniční historie. Domovská stanice železničního muzea s vozidly a výstavami se nachází v depu lokomotiv bývalých opravárenských závodů železnice v městské části Leipzig-Plagwitz. Kromě toho pořádá sdružení jízdy historických vlaků do okolí Lipska a k četným cílům v Sasku.
Parní lokomotivy
Baureihe 52.80
Bauart 1´E h2
Güterzug Rekolokomotive der Deutschen Reichsbahn , 1960–1967, ca. 200 Stück, Raw Stendal, ca. 1470 kW
Hersteller Orenstein & Koppel Lokomotivfabrik Drewitz
als Kriegslok 52 4896
52 8154-8, Baujahr 1943
Baureihe 52.00
Bauart 1´E h2
Güterzug Kriegslok der Deutschen Reichsbahn, 1942–1950, ca. 7000 Stück, ca. 1192 kW
Hersteller Schichau-Werke Elbing,
52 5448-7, Baujahr 1943, Fabriknummer 3726
nefunkční, výstavní lokomotiva na hlavním nádraží lipska
Dieselové lokomotivy
DRG Kleinlokomotive Leistungsgruppe II, Rangierlokomotive,
H6-Motor mit 102 PS, 6Zylinder, Achsfolge B-dm
Orenstein & Koppel Lokomotivfabrik Drewitz
Kö 4184, Baujahr 1933