Jednou z kdysi nejoblíbenějších saských železnic byla trať mezi Chemnitz a Adorfem. Svůj velký význam však ztratila již v roce 1975, když byla přerušena stavbou údolní nádrže Eibenstock. Zatímco spodní část trati až do Aue je dnes stále ještě v provozu, vypadá to s horní částí trati od obce Schönheide hůře.
Spolek na podporu historických západosaských drah FHWE provozuje na části trati muzejní dráhu a Vogtlandské dráhy ještě využívají trať mezi Muldenbergem a Zwotentalem pro regionální dráhu RB 1.
Zbývá tedy ještě část trati mezi Zwotentalem a Adorfem, která byla až do roku 2012 v provozu pro pravidelnou osobní dopravu. Pro oživení této trati byl založen podpůrný spolek s více než 40 členy. Prvním úspěchem je, že trať na pět let převzala společnost Regio Infra Service Sachsen GmbH (RISS).
Spolek nabízí mimořádné jízdy historickými motorovými vozy výrobní řady 771/772 i moderními motorovými vozy Vogtlandských drah. Vlaky částečně začínají a končí v historickém depu Adorf, posledním kompletně zachovalém depu ve Vogtlandu.